Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza chyb v testu opakování vět u dětí předškolního věku
Novotná, Petra ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce poskytuje přehled informací o testu opakování vět a interpretuje informace o úspěchu českých předškolních dětí v tomto testu. Primární data této studie jsou součástí crosslingvistické longitudinální studie Předpoklady rozvoje gramotnosti v evropských jazycích projektu ELDEL. Cílem této práce je seznámit čtenáře s testem opakování vět, představit strukturu tohoto testu, poukázat, jak je test opakování vět vnímán v mezinárodním měřítku, postihnutí výkonnostního obrazu předškolních dětí v tomto testu v rámci české populace a prostřednictvím kvalitativní interpretace chyb kvalitativně zhodnotit výkony českých dětí ve zmiňovaném testu. Tato práce popisuje hlavní předpoklady nabývání procesu čtení, které jsou v tomto kontextu důležité. Uvádí měřítka gramatické citlivosti, které mohou poukazovat na procesy osvojování gramotnosti. V práci sumarizuji přístup mezinárodní literatury k tomuto testu a uvádím doposud získané poznatky a studie tohoto testu. Předkládaná práce popisuje na vzorku předškolních dětí sběr, administraci a vyhodnocení výkonů v testu opakování vět a kvalitativně je analyzuje, přičemž se snaží poukázat na test opakování vět jako na možné měřítko budoucí úspěšnosti dětí v rozvoji gramotnosti, které doposud nebylo v českém prostředí identifikováno. Klíčová slova: test...
Využití Lapbooku k rozvoji čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku
Matoušová, Jaroslava ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukovou metodou Lapbook a jeho využitím k rozvoji čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku. Cílem je rozvoj hlubšího porozumění čtenému textu dětmi a jejich tvorba vlastní interaktivní knihy. Práce předkládá integrativní projekt, který má podnítit zájem dětí o literaturu, porozumění příběhu vhodně zvolenými aktivitami a seznámit se s celým procesem výroby Lapbooku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část charakterizuje obecně čtenářskou gramotnost, čtenářskou pregramotnost a její ukotvení v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále na charakteristiku období z hlediska vývoje dítěte a rozvoje čtenářských dovedností, na faktory ovlivňující čtení, jakými je vliv rodiny či MŠ, a na předpoklady pro rozvoj čtenářské pregramotnosti. Tématem je i význam knihy pro dítě předškolního věku a čtenářská strategie se zaměřením na třífázový model učení E-U-R (evokace, uvědomění si významu a reflexe). Závěr teoretické části se zabývá vymezením výukové metody Lapbook a návodem na jeho výrobu. Praktická část vychází z akčního výzkumu, který byl zaměřen na vypracování a realizování integrativního projektu, jehož produktem je dětmi vytvořený Lapbook s aktivitami prohlubujícími porozumění textu. Cílem diplomové práce je představit...
Předčtenářská gramotnost u dětí se sluchovým postižením
Siková, Kristýna ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Richterová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na předčtenářskou gramotnost u dětí se sluchovým postižením. V teoretické části práce jsou uvedeny definice gramotnosti a její odlišné pojetí u různých autorů. Poté se práce obecně zaměřuje na čtenářskou a předčtenářskou gramotnost a problematiku dětského čtenářství. Dále jsou nastíněny faktory ovlivňující problematiku předčtenářské gramotnosti a počátečního čtení u dětí se sluchovým postižením. Další kapitolu tvoří čtenářská gramotnost a její propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V závěru teoretické části je věnována pozornost testování předčtenářské gramotnosti v českém i mezinárodním prostředí, a to nejen u žáků se sluchovým postižením, ale i u žáků slyšících. Praktická část práce se pak věnuje výzkumu předčtenářské gramotnosti u dětí se sluchovým postižením v mateřských školách pro sluchově postižené v České republice v posledním roce před nástupem do základní školy. Klíčová slova Gramotnost, Předčtenářská gramotnost, Předčtenářské dovednosti, Dítě se sluchovým postižením, Testování předčtenářské gramotnosti
Analýza chyb v testu opakování vět u dětí předškolního věku
Novotná, Petra ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce poskytuje přehled informací o testu opakování vět a interpretuje informace o úspěchu českých předškolních dětí v tomto testu. Primární data této studie jsou součástí crosslingvistické longitudinální studie Předpoklady rozvoje gramotnosti v evropských jazycích projektu ELDEL. Cílem této práce je seznámit čtenáře s testem opakování vět, představit strukturu tohoto testu, poukázat, jak je test opakování vět vnímán v mezinárodním měřítku, postihnutí výkonnostního obrazu předškolních dětí v tomto testu v rámci české populace a prostřednictvím kvalitativní interpretace chyb kvalitativně zhodnotit výkony českých dětí ve zmiňovaném testu. Tato práce popisuje hlavní předpoklady nabývání procesu čtení, které jsou v tomto kontextu důležité. Uvádí měřítka gramatické citlivosti, které mohou poukazovat na procesy osvojování gramotnosti. V práci sumarizuji přístup mezinárodní literatury k tomuto testu a uvádím doposud získané poznatky a studie tohoto testu. Předkládaná práce popisuje na vzorku předškolních dětí sběr, administraci a vyhodnocení výkonů v testu opakování vět a kvalitativně je analyzuje, přičemž se snaží poukázat na test opakování vět jako na možné měřítko budoucí úspěšnosti dětí v rozvoji gramotnosti, které doposud nebylo v českém prostředí identifikováno. Klíčová slova: test...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.